Profilmedia pennor profilprodukt logga

Tre avgörande skäl till att använda profilprodukter

Profilmedia/Produktmedia är det tredje största annonsmediet i Sverige, större än utomhus- och TV-reklam men lika varumärkesbyggande och mycket, mycket mer kostnadseffektivt. Statistiken och undersökningarna talar sitt tydliga språk. Här listar vi tre snabba och avgörande skäl till varför du ska använda dig av profilprodukter i din marknadsföring. 

1) Alla kommer ihåg en bra profilprodukt!
Profilprodukter, främst reklampennor, används dagligen av en tredjedel av sina mottagare. Tillsammans med TV-reklam toppar de också listan över hur väl vi minns ett varumärke i samband med olika reklammedier. Kortfattat bygger produktmedia ditt varumärke genom att bokstavligen finnas lätt till hands i vardagen.

2) Profilprodukter är uppskattade att få!
Profilprodukter skapar positiva känslor hos mottagarna eftersom de upplevs som en gåva. Vi uppskattar att ta emot gåvor och reagerar oftast på dem med välbehag, tacksamhet och glädje. Hur ofta får du annars ett tack av någon som tar emot din reklam? Med profilmedia stärker du relationer på ett väldigt enkelt och effektivt sätt.

3) Billigare annonsering får du leta efter!
Kostnaden för profilprodukter brukar vara förhållandevis låg men varierar givetvis beroende på valet av produkt. Om vi tar en reklampenna som exempel så har den en livslängd på ca 8 månader under vilken den byter ägare i snitt 3-4 gånger och används över 3000 gånger. Om priset på pennan är 10 kr har du då en exponeringskostnad på rekordlåga 0,3 öre. Mycket billigare än så kan det väl knappast bli?

Så för en hyllning till en av de bästa profilprodukterna som finns – REKLAMPENNAN – har vi plockat ut våra absoluta favoriter utav det enormt stora utbud som finns.