Content_vit_200px

Content

MED BRA CONTENT LYCKAS DU SKAPA EN LÄGERELDSKÄNSLA KRING DITT VARUMÄRKE DÄR ALLA VILL SLÅ SIG NER OCH LYSSNA.

Lyckas du bli en del av kundens löpande mediekonsumtion har du skapat ett förtroende för ditt varumärke som gör att du kan vinna många köp när kunden står i begrepp att handla. Content är det innehåll som målgruppen vill och förväntar sig hitta i en viss mediekanal. Ett lyckat innehåll träffar mottagarens intresse rakt i hjärtat. Content kan bygga på redaktionellt och journalistiskt nyhets- och storybaserat innehåll, fakta, underhållning, tester, utbildning, sociala konversationer, etc. Vi hjälper dig!

Jag vill veta mer
Malgrupp_vit_200px

Definiera målgrupp

DEN DIGITALA KUNDRESAN ÄR LITE SOM ATT SÖKA EN NY LIVSPARTNER. MAN MÅSTE HITTA GEMENSAMMA INTRESSEN FÖR ATT ATTRAHERA VARANDRA OCH SKAPA EN VARAKTIG RELATION.

Grunden till att skapa en framgångsrik strategi för Content Marketing är att förstå sin publik och målgrupp och vad som är relevant för dem. Digitala målgrupper definieras genom research och intervjuer. Vi jobbar fram olika hypotetiska personas och hur de interagerar i de digitala kanalerna. Vilka är de och vad kännetecknar dem? Vad är de intresserade av? Hur ser deras yrkesroll ut? Vilka medier, sajter och kanaler följer de? Därefter kartlägger vi vägen från kännedom, attraktion till övertygelse och konvertering. Vår personas-beskrivning ligger till grund för den digitala marknadsplanen.

Jag vill veta mer
Aktivitetsplanen_vit_200px

Den taktiska aktivitetsplanen

ETT FÖRETAG SOM LYCKAS BLI EN DEL AV KUNDENS LÖPANDE MEDIEKONSUMTION KAN BYGGA FÖRTROENDE FÖR VARUMÄRKET OCH VINNA MÅNGA KÖP NÄR KUNDEN ÄR KÖPBENÄGEN.

En helårsplan är inte alltid ett måste för att börja marknadsföra sig med Content Marketing. Resurser och tidsbrist får inte stå i vägen, man kan börja att testa sig fram och korrigera arbetet allt eftersom. Finns det däremot resurser och tid till att skapa en plan så är det bra av flera anledningar. Dels eftersom framtagandet är en läroprocess, dels för att skapa en tydlig struktur med god framförhållning som minimerar risken för brandsläckning och idétorka. Aktivitetsplanen talar om vad som ska hända i varje månad/vecka, vilka kanaler vi ska använda och vem som bär ansvaret. Det är också skönt att i förväg definiera vad det är som ska mätas. Trögt att komma igång? Vi finns till för dig närhelst du behöver hjälp.

Vill du börja planera mer långsiktigt? Här får du en mall att utgå ifrån som du kan ladda hem. Kostnadsfritt.

*Namn
*E-post
*Obligatoriska fält att fylla i

Ja, tack! Skicka även nyhetsbrev, information och erbjudanden till mig.

Läs mer.

  • Jag ger mitt samtycke till att TMG Push får spara min e-postadress för att kunna skicka ut nyhetsbrev samt information och erbjudanden till mig.
  • Du har givetvis möjlighet att återkalla detta samtycke.
  • Har du frågor gällande ovan vänligen kontakta TMG Pushs dataskyddsombud christoffer.presto@tmgpush.se.

Nyhetsbrev_vit_200px

Skapa innehållet

VI STUDERAR DIN VERKSAMHET UTIFRÅN OCH IN OCH FÖRVERKLIGAR DINA IDÉER ELLER GER DIG UPPSLAG PÅ VAD SOM ÄR MEST INTRESSANT FÖR MOTTAGAREN.

På Push brinner vi för att producera innehållet till din Content Marketing. Ibland har du allt klart för dig, ibland förnyar vi och paketerar om ditt material och ibland startar vi från grunden. Vi kommer med idéer eller realiserar de du har. Vi har duktiga skribenter, fotografer, filmproducenter, formgivare, digitala specialister och projektledare som säkerställer att det som produceras och levereras som du vill ha det. Alltid med fokus på effektivitet och prisvärdhet som skapar engagemang hos din kund.

Jag vill veta mer
Na_ut_vit_200px

Nå ut – nå fram

TILLSAMMANS MED SÖKMOTOROPTIMERING (SEO), ADWORDS OCH PROGRAMMATIC BANNERS KAN VI SKAPA ETT DIGITALT RAMVERK FÖR ATT GENERERA SÅ MYCKET LEADS SOM MÖJLIGT TILL ER FÖRSÄLJNING.

Har ni alla resurser på plats, men uppnår ändå inte effekten ni vill ha? Är det något som saknas? Vi på Push fungerar gärna som er samarbetspartner där vi tillsammans definierar målsättning och strategi för att uppnå önskat resultat. I kanaler som Facebook, Instagram, Linkedin och Youtube handlar det om att förstå och utnyttja möjligheterna med sponsrade inlägg för att nå ut. Tillsammans med sökmotoroptimering (SEO), Adwords och Programmatic Banners kan vi skapa ett digitalt ramverk för att generera så mycket leads som möjligt till er försäljning. Vi ser till att ni väljer rätt kanaler för att nå fram till de olika målgrupperna.

Jag vill veta mer
Utfall_uppföljning_vit_200px

Mäta och följa upp

ATT MÄTA EFFEKTEN PÅ RÄTT SÄTT GÖR ATT DIN MARKNADSFÖRING KAN FÖRÄDLAS OCH EFFEKTIVISERAS PÅ LÖNSAMMASTE SÄTT.

När vi satt aktivitetsplan i rullning så är det viktigt att vi kan mäta och följa upp resultat. De viktigaste KPI:erna listar vi här:

  • Webbtrafik – Med hjälp av Google Analytics, här bestämmer vi själva hur ofta. Kvartalsvis, månadsvis eller veckovis.
  • Tillväxt av prenumeranter – Se hur många som tecknar sig för prenumeration av digitala nyhetsbrev.
  • Sökranking – Målsättning är att hamna på Googles första sida vid sök. Med hjälp av program som exempelvis SEMRush eller SEAQuake kan vi följa och se hur sidan utvecklas.
  • Spenderad tid på sajten – Med hjälp av Google Analytics mäter vi hur lång tid besökaren spenderar på webben.
  • Följare på sociala medier – En stadig ökning av följare indikerar att innehållet du delar attraherar mottagarna.
  • Delningar på sociala medier – Följ hur många som delar era inlägg på sociala medier.
  • Länkar – Följ och se hur många som länkar över till din sajt. Att bli omnämnd hos andra är positivt i SEO-rankingen.
  • CTR (Click Through Rate) – En bra KPI att följa är CTR. Detta kan vi se i Google Analytics, i e-postverktyget och de inbyggda analyssystemen i olika sociala mediekanaler.
  • Respons – Aktivera och svara alltid på meddelanden som kunder skickar till er. Oavsett om det kommer via en blogg, messenger, e-post, delningar, betyg, kommentarer på sociala medier etc.
  • Leads – Definiera vad som är ett lead för ditt företag. Är det bokning av ett kundbesök, anmälan till seminarier, bokning av demo, nedladdning av en kupong etc. En systemlösning för Marketing Automation kan hantera detta med en automatisk process. Vi tillhandahåller vår systemlösning för detta som heter TMG Dialog.
TMG Dialog

Fler kommunikationstjänster

VI KAN TA ETT HELHETSGREPP OM DIN KOMMUNIKATION SOM BLIR BÅDE SMART, EFFEKTIVT OCH LÖNSAMT. OCH SÅ BEFRIANDE!

Ja, tack! Jag vill veta mer om content.

Namn*
Företag
E-post*
Vilka områden är du intresserad av?*
Definiera målgruppDen taktiska aktivitetsplanenSkapa innehålletNå ut – nå framMäta och följa upp
Fråga/kommentar
*Obligatoriska fält att fylla i

Ja, tack! Skicka även nyhetsbrev, information och erbjudanden till mig.

Läs mer.

  • Jag ger mitt samtycke till att TMG Push får spara min e-postadress för att kunna skicka ut nyhetsbrev samt information och erbjudanden till mig.
  • Du har givetvis möjlighet att återkalla detta samtycke.
  • Har du frågor gällande ovan vänligen kontakta TMG Pushs dataskyddsombud christoffer.presto@tmgpush.se.